[ADE D&B] verslag - 3 tips voor een mooie samenwerking met artiesten
- Algemeen
- 21 okt 2015 @ 14:48
- Link
-
Rose Zandvliet
Concept & Strategy Director
Talpa Network - DoelgroepenTrends
- 21 okt 2015 @ 14:48
- Rose Zandvliet
Afgelopen weekend werd Amsterdam overspoeld door meer dan tweeduizend dj’s en bijna 400.000 fans voor het Amsterdam Dance Event (ADE). Er wordt hier ook veel kennis gedeeld. Het grootste clubfestival van de wereld bestaat uit meer dan 300 evenementen inclusief film screenings, muziek hardware presentaties, exposities en een vierdaagse conferentie. Onderdeel van de ADE conferentie was Dance & Brands, een middag georganiseerd door MarketingTribune, FDOS en ADE, met seminars en paneldiscussies over muziek en marketing. Rose Zandvliet, PR manager bij W+K was erbij, hieronder haar learnings.
Wat hebben popartiesten, rappers en R&B groepjes gemeen? Ze zijn lang geleden ontdekt door merken. Merken die het bereik van artiesten gebruiken en op de bekendheid of het imago meeliften. Bij EDM, een snel groeiend muziekgenre, lijkt dit echter nog in de kinderschoenen te staan. Mijn gevoel is dat dit snel gaat veranderen en als marketeers onderstaande drie dingen in overweging nemen, dan kunnen dance&brands-samenwerkingen iets heel moois voortbrengen.
1. SPREEK DE TAAL – Zorg ervoor dat je begrijpt waar je bij in bed duikt oftewel doe je research. EDM heeft een grote mainstream, een underground scene en vele subgenres. Zorg ervoor dat je de taal leert en vind het beste genre dat bij je merk past.
2. MAAK HET LEUK – Wanneer je samenwerkt met artiesten, dan werk je samen met mensen die (meestal) van hun hobby hun werk hebben gemaakt. DJ Mag’s No 3 DJ van de wereld, Martin Garrix, zei tijdens een panel discussie: 'Ik werk graag met merken die ervoor zorgen dat het niet voelt als werk, ik wil gewoon plezier hebben.' Steven Appleyard, underground community Boiler Room, voegt daar aan toe: 'Als je echt samen werkt, dan verander je artiesten in brand advocates.'
3. HOUD HET AUTHENTIEK – Co-creëer met mensen die een passie hebben voor EDM. En vertrouw artiesten - getalenteerde creatieve mensen - op hun onderbuik gevoel. Michael George, talent agent bij Scooter Braun, zei: 'Laat ons gewoon ons gang gaan en we leveren je superieure content, omdat wij de doelgroep ontzettend goed kennen.'
Met nog relatief weinig merken op de EDM dansvloer zijn er nog veel kansen om uniek te zijn, dus waar wacht je op?
Rose Zandvliet
PR Manager Wieden+Kennedy Amsterdam
deelnemer ADE Dance&Brands
Dit artikel is ook in het Engels te lezen op Wieden+Kennedy's Dam Blog. Onder de zoekterm 'ADE' vind je op deze site veel achtergrond-info en interviews met de keynote-speakers op ADE Dance&Brands.
Verder lezen:
http://www.amsterdam-dance-event.nl/live/
http://www.martingarrix.com/
http://boilerroom.tv/
http://scooterbraun.com/
Dance & Brands is georganiseerd door MarketingTribune, FDOS en ADE
-
Rose Zandvliet
- Werkt bij: Talpa Network
- Functie: Concept & Strategy Director
- Website:https://talpanetwork.com/
- Profiel »
- merken
- panel
- Scooter Braun
- underground
- Michael George
- community
- ADE
- Steven Appleyard
- artiesten
- DJ
- DJ Mag
- talent agent
- getalenteerd
- Boiler Room
- dance & brands
- onderbuik gevoel
- Martin Garrix
- creatieve mensen
- EDM
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events